Pytania i odpowiedzi

Ustawienie klienta pocztowego

Czym jest prokonto.pl?

Rejestracja

Dodawanie domeny

Zarządzanie domeną

Konta użytkowników

Udostępnianie domen

Kontakt z działem obsługi klienta Prokonto.pl

Ustawienie klienta pocztowego

1. Jak ustawić klienta pocztowego by korzystać z prokonto.pl?

Należy ustawić klienta pocztowego w nastepujący sposób:

Serwer poczty przychodzącej (POP3): prokonto.pl, port 995 z opcją szyfrowania SSL

Serwer poczty wychodzącej (SMTP): prokonto.pl, port 587 z opcją szyfrowanie STARTTLS

Uwaga, należy zaznaczyć również opcję "Serwer pocztowy wymaga uwierzytelnienia".

Jako login należy podać pełny adres konta, np marek@mojadomena.pl.

Czym jest prokonto.pl?

1. Co oferuje prokonto.pl?

Prokonto to usługa umożliwiająca obsługę poczty we własnej domenie.

Załóżmy, że firma, organizacja lub osoba prywatna posiada domenę (twojafirma.pl czy kowalski.pl) i chce swoim pracownikom, członkom lub znajomym udostępnić adresy w tej domenie (np. biuro@twojafirma.pl, tomek@kowalski.pl), jest to możliwe w prokonto.pl.

Wystarczy założyć konto, dodać obsługę posiadanej domeny oraz wybrane konta użytkowników, by rozpocząć korzystanie z poczty.

Nigdy założenie własnego adresu nie było tak proste.


2. Ile mogę mieć domen?

Twoje konto na prokonto.pl może obsługiwać jednocześnie do 10 domen.


3. Ile mogę mieć adresów w mojej domenie?

Możesz dodać do 1000 adresów w każdej domenie.


4. Jak wyglądają listy wysyłane przez użytkowników mojej poczty?

Najlepiej zilustruje to następujący przykład: Zarządzający o loginie jan75@prokonto.pl loguje się do Panelu i w ramach domeny mojadomena.pl tworzy konto pocztowe jan@mojadomena.pl. Następnie loguje się ze strony prokonto.pl na pocztę, podając login jan@mojadomena.pl oraz hasło i wysyła testowy list na adres jan75@prokonto.pl.

Otrzymany list będzie wyglądał tak:

Od: jan@mojadomena.pl
Do: jan75@prokonto.pl
Temat: List testowy

Return-Path:
Received: by o2.pl (o2.pl mailsystem) with LMTP;
Thu, 21 Jan 2010 11:57:11 +0100
Received: by mailout1.go2.pl (Postfix)
id 3656E30032; Thu, 21 Jan 2010 11:57:11 +0100 (CET)
Delivered-To: jan75@prokonto.pl
Received: from mailout1.go2.pl (unknown [10.0.0.104])
by mailout1.go2.pl (Postfix) with ESMTP id 2FE2D30030
for ; Thu, 21 Jan 2010 11:57:11 +0100 (CET)
Received: from o2.pl (unknown [10.0.0.37])
by mailout1.go2.pl (Postfix) with SMTP
for ; Thu, 21 Jan 2010 11:57:11 +0100 (CET)
Subject: =?UTF-8?Q?List_testowy?=
From: =?UTF-8?Q?jan?=
To: jan75@prokonto.pl
Mime-Version: 1.0
Message-ID: <67b26e09.2f45c5e1.4b583305.dedd3@mojadomena.pl>
Date: Thu, 21 Jan 2010 11:57:09 +0100
X-Originator: 85.222.87.67
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable


Rejestracja

1. Rejestrowanie się w prokonto.pl

Użytkownik będący wcześniej posiadaczem konta w prokonto.pl, o2.pl i tlen.pl może się zalogować do Panelu zarządzającego domeną prokonto.pl, używając tego samego loginu i hasła.

Aby zarejestrować się w prokonto.pl trzeba wypełnić formularz znajdujący się na tej stronie. Drugim warunkiem jest posiadanie prawa do zarządzania domeną internetową. Przez posiadanie praw do zarządzania rozumie się posiadanie prawa własności domeny (domena prywatna) lub stanowisko uprawniające do zmiany ustawień domeny w panelu administracyjnym hosta, u którego domena została zakupiona (domena firmowa lub organizacji).

Uwaga! By rozpocząć pracę z prokonto.pl należy dodać domenę do konta!


2. Kiedy próbuję się zarejestrować, pojawia się komunikat "Już zarejestrowano".

Podczas rejestracji w prokonto.pl tworzone jest konto zarządzającego domeną login@prokonto.pl.

Będzie ono wykorzystywane do logowania sie do Panelu zarządzającego domeną oraz do poczty. Na tą skrzynkę będą spływały powiadomienia techniczne od prokonto.pl oraz listy od użytkowników.

Może zdarzyć się tak, że dany login zostanie zajęty wcześniej przez innego administratora lub użytkownika poczty - w takim wypadku należy wybrać inny login.


3. Dostęp do Panelu zarządzającego domeną

Panel administracyjny dostępny jest po zalogowaniu się ze strony http://prokonto.pl przy użyciu Twojego loginu zarządzającego domeną (login@prokonto.pl) oraz hasła.

W razie problemów z logowaniem należy skorzystać z formularza przypominania hasła. W przeciwnym wypadku prosimy o kontakt z działem obsługi klienta.


4. Zapomniałem hasła do Panelu Administracyjnego! Co robić?
W razie problemów z logowaniem należy skorzystać z formularza przypominania hasła. Gdy to nie pomoże prosimy o kontakt z działem obsługi klienta.
5. Z jakich przeglądarek mogę korzystać?

Lista wspieranych przeglądarek dla Webmaila

  • Internet Explorer 6.0
  • Opera 9.2+
  • Safari 3.x
  • Chrome
  • Firefox 1.5+

Lista wspieranych przeglądarek dla Panelu zarządzającego domeną prokonto.pl

  • Firefox 2.0+
  • Internet Explorer 6.0+
  • Opera 9.0+
  • Safari
  • Konqueror 4.1+

6. Nie mogę utworzyć konta administratora

Może być parę przyczyn takiego stanu rzeczy. Do najczęściej występujących należą:

  • konto o takim loginie już istnieje
  • login jest na czarnej liście (np. admin, root, postmaster)
  • login nie spełnia wymogów pisowni
  • podana domena już istnieje w systemie

Po upewnieniu się, że żadna z podanych wyżej przyczyn nie zachodzi, prosimy o kontakt z działem obsługi klienta.


7. Płatności i rozliczenia
Usługa prokonto.pl jest w pełni darmowa!

Dodawanie domeny

1. Chcę korzystać z prokonto.pl, ale nie mam domeny

Do korzystania z usług prokonto.pl konieczne jest posiadanie domeny internetowej lub praw do zarządzania domeną. Jeśli nie jesteś posiadaczem domeny a jesteś zainteresowany skorzystaniem z usług prokonto.pl, możesz zdecydować się na zakup domeny u jednego z lokalnych rejestratorów.

Domene internetową można nabyć już od 1 złotówki. Cena ta jest niezależna od prokonto.pl.


2. Porady dotyczące wyboru nazwy domeny

Kupując nową domenę warto pamiętać o paru praktycznych wskazówkach:

  • nazwa domeny powinna być krotka, dwie, trzy sylaby
  • powinna być łatwa do wymówienie, dzięki temu łatwiej użytkownik ja zapamięta
  • składać się z jednego, dwóch słów
  • wiele słów można rozdzielić myślnikiem lub pisać łączenie
  • należy unikać slów zawierających lokalne znaki dialektyczne

3. Potwierdzanie własności domeny

Aby korzystać z usługi prokonto.pl, musisz mieć prawa do administrowania dodaną przez Ciebie domeną. Sprowadza się to do dodania odpowiednich wpisów do konfiguracji DNS twojej domeny - czytaj więcej o tworzeniu rekordów CNAME.

Gdy domena jest objęta usługą ochrony danych Whois, procedura ta nie ulega zmianie.


4. Tworzenie rekordów CNAME

Aby korzystać z usługi prokonto.pl musisz posiadać prawa do administrowania dodaną przez Ciebie domeną. Sprowadza się to do dodania odpowiednich wpisów do konfiguracji DNS twojej domeny.

Aby przeprowadzić proces weryfikacji posiadania praw do domeny, należy wykonać następujące czynności:

1) Zaloguj się do Panelu zarządzającego domeną swojego rejestratora domeny i znajdź stronę zarządzania wpisami DNS. Zazwyczaj będzie się ona znajdowała w dziale zarządzania domeną. W razie problemów zgłoś się do Biura Obsługi Klienta Twojego rejestratora.

2) Utwórz nowy rekord typu CNAME używając nazwy hosta widocznej w instrukcji widocznej w panelu administracyjnym (przykład: wopo5d1e3949.mojadomena.pl). Jako wartość rekordu podaj prokonto.pl. Ustaw czas odświeżania wpisu na wartość 3600 (1 godzina).

3) Po zatwierdzeniu operacji powinieneś zobaczyć nowy rekord DNS, powinien wyglądać podobnie do tego:

wopo5d1e3949.mojadomena.pl CNAME 3600 prokonto.pl

4) Po wprowadzeniu zmian można sprawdzić, czy rekord CNAME istnieje, odwiedzając stronę http://wopo5d1e3949.mojadomena.pl

Uwaga! Pamiętaj, aby użyć swojej nazwy domeny, oraz dokładnie wprowadzić nazwę hosta dla rekordu, tak, aby zgadzała się z tą podaną w interfejsie administracyjnym, na stronie weryfikacji domeny. Pamiętaj również, że zmiany rekordów DNS widoczne są z pewnym opóźnieniem (do 48h).


5. Konfigurowanie rekordów MX

Aby skorzystać z usługi prokonto.pl do zarządzania pocztą email w Twojej domenie, trzeba zmienić wpisy MX u hosta domeny. Dzięki temu reszta świata będzie wiedziała gdzie kierować pocztę przychodzącą na adres w danej domenie.

Jeśli w domenie są aktualnie używane adresy e-mail, przed zmianą rekordów MX należy utworzyć w panelu administracyjnym konta użytkowników dla poszczególnych adresów. W przeciwnym razie poczta e-mail wysyłana na te adresy może być odrzucana.

1) Zaloguj się na konto hostingowe i przejdź do strony obsługi wpisów MX. Zazwyczaj znajdują się one w dziale zarządzania wpisami DNS lub kofiguracji serwera poczty. W razie problemów zgłoś się do Biura Obsługi Klienta firmy hostingowej.

2) Usuń wszystkie istniejące wpisy MX.

3) Wprowadź następujące rekordy MX. Istotne jest, by wpisać priorytety tak, jak są opisane w tabeli. Czasami może nie być to możliwie, w takim wypadku należy zachować odpowiednią kolejność wpisów. Dodatkowo ustaw wszystkie wartości TTL na 1 godzinę (wartość 3600).

priorytetserwer
5b.mx.prokonto.pl
10b.altmx1.prokonto.pl
10b.altmx2.prokonto.pl

4) Zapisz zmiany

Uwagi: Jeśli po aktywacji domeny zmienisz rekordy MX, to Twoi użytkownicy przestaną dostawać pocztę!


6. W jakich sytuacjach, dlaczego i jak przeprowadza się weryfikację właśności domeny?
Specyfika usługi prokonto.pl wymaga potwierdzenia własności domeny. Każda nowo dodana domena musi przejść pomyślnie weryfikacje własności, by mogła być wykorzystywana w systemie. Analogicznie ustawiając własny adres logowania konieczne jest przeprowadzenie weryfikacji.
7. Jaki jest host mojej domeny?

Hostem domeny nie jest prokonto.pl. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenie usługi rejestracji i hostowania domen internetowych.

Aby dowiedzieć się, kto jest hostem domeny należy skorzystać z jednego z ogólnodostępnych narzędzi typu NS lookup. W narzędziu wpisać nazwę domeny, wybrać pozycję NS records (rekordy NS) lub any records (dowolne rekordy) i kliknąć guzik Wyszukaj.


8. Co to są rekordy SPF i jak je ustawić?

Sender Policy Framework – jest techniką przeciwdziałającą fałszowaniu adresów email i ułatwiającą identyfikację spamu, robaków i wirusów.

Zmiana rekordów SPF pozwala określić właścicielowi domeny, które hosty mogą wysyłać pocztę w imieniu ich domen. Aby ustawić rekord SPF domeny, należy opublikować w zasobie DNS rekord TXT i ustawić mu wartość "v=spf1 ip4:193.17.41.0/24 -all".


9. Dlaczego weryfikacja własności trwa tak długo?

Długość weryfikacji nie zależy od prokonto.pl. Dane wprowadzone u hosta domeny muszą zostać rozprowadzone, dopiero wtedy serwery prokonto.pl będzie mógł je wykryć i zakończyć weryfikacje. Czasami rozprowadzanie rekordów może potrwać nawet 48 godzin. Gdy po tym czasie domena nadal jest nieaktywna, należy przeprowadzić proces aktywacji ponownie w celu upewnienia się, czy nie wkradł się błąd.


Zarządzanie domeną

1. Dział zarządzania domeną

Głównymi możliwościami działu Zarządzania domenami jest można dodawać i aktywować domeny.

Dodawanie domen sprowadza się do podania nazwy posiadanej domeny ? po kliknięciu guzika "Dodaj" domena zostanie zapisana w systemie. Jednak aby rozpocząć prace z nową domeną trzeba pomyślnie przejść proces weryfikacji własności domeny.

Aktywacja domeny to wspomniany proces weryfikacji własności domeny. Jest on konieczny by rozpocząć prace z daną domeną. Dowiedz się więcej o aktywacji domeny.

Zarządzanie nieaktywną domeną - z nieaktywną domeną nie można nic zrobić poza jej skasowaniem z systemu lub aktywowaniem.


2. Zarządzanie aktywną domeną

Gdy proces weryfikacji domeny się powiedzie, zostaje ona oznaczona jako aktywna i można rozpocząć prace z nią. Podstawową czynnością która będzie interesowała zarządzającego domeną będzie dodawanie kont. Warto jednak poświęcić chwile na konfiguracje ustawień domeny.

Adres logowania – umożliwia dodanie własnego adresu logowania. Adres logowania musi być domeną lub poddomeną (np.: adres.pl lub poczta.adres.pl, nie może wyglądać tak: adres.pl/poczta). Dodanie adresu logowania wymaga przejścia procesu weryfikacji własności.

Strona wylogowania – strona która zostanie wyświetlona użytkownikowi po wylogowaniu się z usługi. Może to być dowolna strona internetowa. Dodanie adresu wylogowania nie wymaga żadnych dodatkowych czynności.


3. Jak dodać domenę

Na stronie głównej Panelu Administracyjnego należy kliknąć link "Dodaj nową domenę". Po przeniesieniu na stronę z formularzem należy podać nazwę posiadanej domeny internetowej (nie trzeba podawać przedrostka http://www.)

Po dodaniu domeny należy przejść do strony opisującej aktywacje domeny.

Do czasu zakończenia weryfikacji domena jest dodana, ale nie aktywna. Nie można dodawać do niej kont ani zarządzać ustawieniami domeny.

Jeśli został popełniony błąd w nazwie domeny, wystarczy nieaktywną domenę usunąć a następnie dodać nową.


4. Czy mogę z jednego konta obsługiwać wiele domen?
Tak. Po dodaniu domeny podstawowej można dodawać następne.
5. Błąd: Nazwa domeny jest niedostępna

Komunikat o niedostępności nazwy domeny zostanie wyświetlony, gdy jedno z kont administracyjnych ma już dodaną domenę o takiej nazwie.

Jeśli widzisz ten komunikat, znaczy, że inny administrator dodał domenę o takiej nazwie. Jeśli nie posiada praw administracyjnych domeny, nie będzie mogł jej aktywować. Domeny nieaktywne po 14 dniach będą automatycznie usuwane z systemu


6. Informacje dotyczące ustawień administracyjnych domeny

Prokonto.pl to nietypowa usługa ponieważ nazwa domeny jest zarejestrowana i utrzymywana przez podmioty niezależne od prokonto.pl. Przez to wiele kluczowych ustawień administracyjnych nie może być modyfikowanych z poziomu Panelu zarządzającego domeną prokonto.pl. Konieczne jest modyfikowanie ustawień w panelach klienckich u swojego rejestratora.

Najczęściej zmieniane dane, które można modyfikować tylko za pośrednictwem hosta domeny:

Rekordy CNAME. Dowiedz się więcej
Rekordy MX. Dowiedz się więcej
Rekordy NS


7. Zmiana strony logowania oraz wylogowania

Prokonto.pl daje szerokie możliwości modyfikowania usługi przez swoich użytkowników. W celu zapewnienia komfortu pracy zaimplementowaliśmy możliwość zmiany domyślnego adresu logowania i wylogowania.

Strona logowania - daje możliwośc podania własnego adresu, pod którym wyświetli się formularz logowania do poczty. Adres logowania może mieć tylko postać poddomeny. Np.:
mail.domena.pl
poczta.domena.pl
logowanie.domena.pl

Można dodać dowolną poddomenę, nie musi być ona związana z domeną dodaną wcześniej do prokonto.pl

Nie może wyglądać tak:
domena.pl/poczta
domena.pl/mail/logowanie.php
mail.domena.pl/logowanie/

Strona wylogowania - zarządzający domeną może określić dowolną stronę wylogowania. Będzie ona ładowana po wylogowaniu się użytkownika z interfejsu poczty. Żadne dodatkowe procedury poza podaniem adresu strony nie są wymagane.


8. Co to jest "domena otwarta"?

To usługa Prokonto.pl, dzięki której Zarządzający domeną może udostępnić swoją domenę internetową do publicznej rejestracji skrzynek pocztowych. Użytkownicy mogą rejestrować się samodzielnie przez przeznaczone do tego formularze. Zarządzający domeną nie może zmieniać hasła ani nie zna loginów kont zarejestrowanych w ramach tej usługi.


9. Czy zamknięta domena może zostać otwarta?

Tak. Od momentu otwarcia domeny wszystkie konta stworzone przez użytkowników będą objęte szczególną ochroną prywatności.


10. Czy otwarta domena może zostać zamknięta?

Tak. W przypadku późniejszego zamknięcia domeny konta stworzone w okresie jej otwarcia nie utracą atrybutu szczególnej ochrony prywatności. Zamknięcie domeny spowoduje jedynie zablokowanie formularza publicznej rejestracji kont.


11. Usuwanie domeny z usługi

Zarządzający domeną może usunąć z usługi prokonto.pl jedynie domene nieaktywną.


Konta użytkowników

1. Dodawanie kont użytkowników
Konto użytkownika może być założone jedynie przez zarządzającego domeną.
2. Tworzenie konta przez zarządzającego domeną

Aby utworzyć pojedyncze konto użytkownika należy:
1) Zalogować się do prokonto.pl podając login i hasło
2) Przejść do działu Konta użytkowników
3) Wybrać zakładkę "Dodaj konto"
4) Podać login (słowo które pojawi się przed nazwą domeny w adresie. Np.: login@domena.pl)
oraz wybrać domenę
5) Opcjonalnie można podać Imię, Nazwisko oraz notatki o użytkowniku
6) Można wykorzystać domyślne hasło, w takim wypadku należy je przekazać użytkownikowi. W przeciwnym razie należy skorzystać z opcji Ustaw inne hasło

Po kliknięciu guzika Dodaj konto powinno zostać dodane do systemu i być gotowe do pracy.


3. Dodawanie aliasów i grup

Aliasy to dodatkowe nazwy dla kont, na które można wysyłać listy. Z aliasów można wysłać pocztę.

Aby dodać alias do konta, należy:
1) Zalogować się do prokonto.pl podając login i hasło
2) Przejść do działu Konta użytkowników i wybrać interesujące nas konto
3) Kliknąć w link Dodaj alias. W nowym okienku podać nazwę aliasu
4) Po kliknięciu guzika Dodaj, alias powinien być aktywny i gotowy do pracy

Grupy to alias zbiorowy. List wysłany na adres grupy zostanie przekazany do wszystkich ich członków. Odbiorca listu nie będzie znał pozostałych odbiorców - w polu "Do" będzie widoczny jedynie adres grupy.


4. Zestaw znaków w nazwach użytkowników i hasłach

Nazwa użytkownika (login) musi zawierać 1-64 znaków, składać wyłącznie z małych liter i cyfr oraz znaków "-", "." i "_".

Hasło może być dowolną kombinacją 5 - 15 znaków, bez polskich liter.


5. Zmiana hasła do konta użytkownika

Użytkownik może zmienić hasło korzystając z formularza przypomnienia hasła.


6. Co się stanie, jeśli użytkownik zapomni swojej nazwy?

Nazwa użytkownika jest tożsama z adresem email, z jakiego się korzysta (np. marek@prokonto.pl)

Należy skontaktować się z zarządzającym domeną i podać mu datę swojego ostatniego logowania (im bardziej precyzyjna, tym lepiej), swoje przypuszczenia jaki to był login oraz czy korzystało się z jakichkolwiek aliasów.


7. Jak określić hasło nowego konta?

Zarządzający domeną tworząc nowe konto musi określić jego hasło tymczasowe. Domyślnie, hasło zostanie wygenerowane – zarządzający domeną może skorzystać z niego i przekazać go użytkownikowi.

Może też określić własne hasło klikając w link „Ustaw inne hasło”.


8. Zarządzanie kontami użytkowników

Zarządzający domeną może na tej stronie:

Lista wszystkich kont - przeglądać wszystkie dodane do domeny konta, grupy oraz aliasyDodaj konto - dodać nowe konto pocztowe do domenyDodaj grupę - dodać nową grupę. Do grupy musi zostać dodany minimum jeden adres


9. Edycja istniejących kont użytkowników

Aby zmienić dane konta, należy:
1) Zalogować się do prokonto.pl podając login i hasło
2) Przejść do działu Konta użytkowników
3) Wybrać odpowiednie konto

Zostanie otwarta strona edycji konta. Można w niej dodać imię i nazwisko użytkownika, zmienić hasło do konta, dodać notatki o koncie, dodać/usunąć aliasy pocztowe do konta.

Korzystając z linku Usuń konto, można skasować dane konto z systemu. Dowiedz się więcej.


10. Dlaczego nie mogę zmienić hasła kontom w domenie otwartej?

Wszystkie konta stworzone samodzielnie przez użytkowników w ramach usługi domena otwarta są objęte szczególną ochroną prywatności. Wynika to z polityki prywatności przyjętej podczas rejestracji w usłudze oraz ustawowej ochrony korespondencji. Hasło może zmienić jedynie użytkownik konta (przez pytanie i odpowiedź lub przypomnienie hasła SMS-em).


11. Dlaczego nie widze loginów kont w domenie otwartej?

Wszystkie konta stworzone samodzielnie przez użytkowników w ramach usługi domena otwarta są objęte szczególną ochroną prywatności. Nazwy kont są ukryte dla Zarządzającego domeną. Wynika to z troski o bezpieczństwo i prywatność użytkownika konta.


12. Skąd wiem, ilu użytkowników korzysta z domeny otwartej, skoro nie widzę ich na liście?

Informacja o tym jest wyświetlona nad listą kont użytkowników oraz w ustawieniach domeny.


13. Stworzyłem użytkownikowi skrzynkę w ramach domeny otwartej i widzę ją.

Wszystkie konta tworzone przez zarządzającego domeną, niezależnie od tego, czy jest otwarta czy zamknięta, będą traktowane jak normalne skrzynki pocztowe bez atrybutu szczególnej ochrony prywatności.


14. Jak usunąć konto?

Aby usunąć konto, należy:
1) Zalogować się do prokonto.pl podając login i hasło
2) Przejść do działu Konta użytkowników
3) Wybrać konto
4) Kliknąć link Usuń konto, potwierdzić akcje klikając w guzik Usuń

Konto zostanie usunięte natychmiast wraz z całą pocztą.


Udostępnianie domen

1. Czy jedna domena może być zarządzana przez wiele osób?

Tak. W ustawieniach domeny można wysłać zaproszenia do innych użytkowników prokonto.pl. Osoby te po zalogowaniu do panelu zarządzającego domeną ze strony www.prokonto.pl zobaczą wskazane przez Ciebie domeny (wraz z informacją, że ich uprawnienia mogą być ograniczone).


1. Poziomy uprawnień

Podczas wysyłania zaproszenia konieczne jest określenie uprawnień użytkownika. Po wysłaniu zaproszenia można zmieniać uprawnienia danym kontom.

Obecnie dostępne są następujące poziomy uprawnień:

Zarządzający domeną - osoba mająca pełne uprawnienia do zarządzania domeną oraz kontami. Jedynym zastrzeżeniem jest brak możliwości edycji lub usunięcia pierwotnego konta zarządzającego domeną oraz brak możliwości zmiany jego uprawnień administracyjnych. Zarządzający kontami użytkowników - osoba mająca uprawnienia tylko w zakresie tworzenia, edycji oraz kasowania kont użytkowników, aliasów oraz grup. Brak możliwości edycji lub usunięcia pierwotnego konta zarządzającego domeną oraz brak możliwości zmiany jego uprawnień administracyjnych. Brak uprawnień - osoba jest pozbawiona praw związanych z daną domeną (przydatne w wypadku czasowego zawieszenia uprawnień, bez konieczności kasowania adresu z listy).


1. Jak zmienić poziom uprawnień osobie, której nadałem je wcześniej?

W panelu zarządzającego domeną należy kliknąć w zakładkę "Zarządzanie domenami". Na stronie zarządzania domeną należy przejść do ustawień "Uprawnienia domen". Na liście dostępów kliknąć link "zmień" w wierszu odpowiedniego użytkownika, a następnie wybrać nowy poziom uprawnień z listy. Kliknięcie guzika "Zapisz zmiany" zapisze ustawienia.


Kontakt z działem obsługi klienta Prokonto.pl

1. Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie...

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie skorzystaj z formularza kontaktowego na tej stronie.


Do góry